-
نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
با سلام
براي تنظيم لايه ftp ميخواهم در تنظيمات كلي تغييراتي ايجاد كنم ولي گاهي خطاي
JFTP::write: Bad response
یک خطا رخ داده است! نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
را ميدهد در حالي كه بعضي مواقع درست ذخيره ميشود. پرميشن فايل configuration هم full هست. چرا؟
حتي گاهي مجبور ميشوم اين فايل را دستي درست كرده و با cute ftp آپلود كنم، ولي باز هم موقع نصب ماژول و امثال آن خطا دارد:
* JFTP::mkdir: Bad response
* JFTP::store: Bad response
* اخطار! - عدم موفقیت در جابجایی فایل
نمیتواند فایل نصبی بسته را بیابد
تنظيمات ftp به نظرم درست انجام شده، نميدانم مشكل از چيست، ممنون ميشم راهنمايي كنيد
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
سلام
تنظیمات ftp را درست انجام ندادید به طور یقین احتمالا مشکل هم از مسیر ftp هست
آموزش تنظیم ftp را از سایت دوباره با دقت بخوانید و عمل کنید
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
باز تنظيمات ftp را تغيير دادم البته به صورت دستي، اينبار خطاي
نمیتواند فایل نصبی بسته را بیابد
را دارد، و يك پوشه tmp در مسير اصلي يعني فولدر httpdocs ساخته و فايل .zip نصبي ماژول را آپلود كرده ولي نميتواند نصب كند، براي بسياري از ماژول هايي كه روي لوكال نصب شده اند امتحان كردم، البته هربار بايد فولدر tmp اي كه ميسازد را پاك كنم .گرنه خطا اينگونه است:
JFTP::mkdir: Bad response
نمیتواند فایل نصبی بسته را بیابد
پس ديگر به ftp وصل شده كه ميتواند فولدر بسازد و فايل را در آن بريزد ولي نميتواند نصبشان كند، چرا؟
البته پرميشن فولدر module را هم full گذاشته ام.
ديگر بايد چه كنم؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
من همچنان رای به تنظیم نادرست ftp میدهم
خصوصا مسیر ftp اگر اف تی پی درست ست شود نیاز به تنظیم پرمشین ها نیست
در ضمن فولدر tmp برای جوملا ست و نباید حذف شود اگر پیغام دیگری می دهد دلیل اشتباه در تنظیمات است
پیشنهاد میکنم
1- یوزر اف تی پی اختصاص یافته به مسیری که جوملا در آن نصب است بسازید مثلا [مهمان/کاربر گرامی برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو سایت شوید و لاگین کنید برای ثبت نام اینجا کلیک کنید] اف تی پی شماست و مسیر آن home/test/httpdocs ld مب باشد
2- پسورد را تست کنید
3- مسیر را حالا به صورت / قرار دهید و یا اینکه اگر جوملا درون فولدری است به صورت /joomla/ برای مثلا قرار دهید
دقت در انتخاب مسیر بسیار مهم است برای اپلود کردن فایل
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
ميشه يه كم بيشتر راهنمايي كنيد
در plesk ، براي تعريف ftp چه جور عمل كنم؟
FTP account name: نام يوزر، مثلا siteuser1
Home directory: /httpdocs
و پسورد ها
در فايل configuration
var $ftp_enable = '1';
var $ftp_host = '127.0.0.1';
var $ftp_port = '21';
var $ftp_user = 'siteuser1@sabtyazd.gov.ir';
var $ftp_pass =*****
var $ftp_root = '/';
اينجوري؟ درست نيست باز كه
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
سلام
الان باز این یوزر [مهمان/کاربر گرامی برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو سایت شوید و لاگین کنید برای ثبت نام اینجا کلیک کنید] با یک برنامه دیگه مثلا cuteftp لاگین میکنید چه فولدری را باز میکند ؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
همان فولدر اصلي را، httpdocs
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
یعنی محتویات httdocs که همان فولدرهایی جوملایی است نمایش میدهد ؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
بله دقيقا. فايل ها و فولدرهاي جوملايي
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
بسیار خب
با این وجود به نظر میاد تنظیمات شما درست باشه بنابراین گزینه های Log و tmp و مسیر absolute را درست زدید یک چیزی شبیه به این باید باشه در پلسک /var/www/vhosts/domain.tld/httpdocs
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
فولدر httpdocs در فايل منيجر پلسك هست ولي اين چيزي كه گفتين رو پيدا نكردم، كجا بايد باشه؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
در فایل configuration ببنید مسیر ها درست ست شده برای tmp و log و ...
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
بله ديدمش، درسته ، ديگه بايد چي كار كنم؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
قبل ازاینکه ادامه بدیم اینجا برید Plesk panel > Domain > Web hosting setup for domain > php support ببنید ماژول apache و چیست ؟
apache module , fastcgi , cgi و یا ...
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
به نظرم اصلا وب سرويس apache نيست و IIS هست
PHP support Yes Version 5.2.13 (run as ISAPI extension)
چون زير آن دارد: IIS Application Pool
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
بله ديگر ، مگر پلسك روي لينوكس هم نصب ميشود؟
حالا بايد چي كار كنم؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
سلام
بله نصب میشه روی لینوکس
شما روی سرور ویندوزی نیاز به تنظیم اف تی پی به صورت فرض ندارید همینطوری اقدام کنید
فکر میکنم بهتره در این مورد با هاستنیگ خودتون مشورت کنید متاسفانه بنده با ویندوز خیلی آشنا نیستم
پیروز باشید
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
ممنون
بدون ftp بايد پرميشن ها را 777 بدهم و فايل ها را نصب كنم، ولي مشكل دارد، فكر كنم ديگر كل پرميشن را 777 داده ام ولي بازهم خطاهاي
* JFolder::create: عدم ایجاد پوشه
* اخطار! - عدم موفقیت در جابجایی فایل
نمیتواند فایل نصبی بسته را بیابد
را دارد، ديگه حسابي خسته شدم!
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
سلام
متاسفم با ویندوز خیلی آشنا نیستم فکر میکنم بهتره از سرورتون در این خصوص کمک بگیرد
چون اصولا ویندوز معموملا پرمشین اصلا نیاز نداره بهتره باهاشون صحبت کنید و مطرح کنید ببنید پاسخون آنها چیست
پیشنهاد میکنم ترجیحا هاست لینوکسی بگیرید
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
بسته شما مستقیما یه بسته نصب نیست
احتمالا یه فایل فشرده است که باید باز بشه و محتویاتش داخلش رو نصب کنید.
---
البته از منوی راهنما -> اطلاعات سیستم -> سطح دسترسی پوشه هم می تونید ببینید که کجاها رو نیاز دارید سطح دسترسی بدید
در تکمیل حرفای آقا مجید:
سرور های ویندوز هم چیزی شبیه به سطح دسترسی سیستم عامل های شبه یونیکس رو ارائه می دهند
*دو پست شما یکی شد.
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
ممنون
در اطلاعات سیستم، سطح دسترسی پوشه را نگاه كردم همه اش قابل ويرايش و سبز بود به جز دو مورد
پوشه Log ($log_path) /logs/
پوشه Temp ($tmp_path) /tmp/
دسترسي اين دو پوشه را هم در پلسك نگاه كردم full بود ولي چرا اينجور غير قابل ويرايش و قرمز است؟ بايد با هاست صحبت كنم؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
سلام
به هر حال یک مشورت با پشتیبانی هاست ضرری نداره
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
با پشتيباني هاست هم صحبت كردم و آنها نيز به اين پوشه ها پرميشن full دادند ولي همچنان در سطح دسترسي ها آن را غير قابل ويرايش نشان ميدهد و نيز موقع نصب هر چيزي خطا دارد:
* JFolder::create: عدم ایجاد پوشه
* اخطار! - عدم موفقیت در جابجایی فایل
نمیتواند فایل نصبی بسته را بیابد
خسته شدم، از طريق ftp هم خيلي سعي كردم، درست ست شده همه چيز ولي چيزي نصب نميشه. لطفا راهنمايي كنيد
مثلا هيچ راه دستي ديگري نيست؟ از طريق cute Ftp فايل هاي .zip مورد نظر را اكستركت كنم و در فولدر module برزيزم و اينجور كارها؟! بايد چه كنم؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
ای دو پوشه رو حذف کنید و دوباره بسازید و دسترسی بدید
البته توی پوشه log دوتا فایل هم هست که باید دوباره آپلود بشه
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
تو پوشه log فقط يه فايل index.html بود، نكنه مشكل به خاطر نبود اون يكي فايله؟ چيه اون يكي؟
-
پاسخ : نمیتواند فایل configuration.php را برای نوشتن باز کند!
شاید من اشتباه کرده باشم در بسته نصب جوملا نگاه کنید و ببینید در اون پوشه چه فایل هایی وجود داره