-
فلسفه Open Source و نرم افزارهای رایگان
سلام به همگی دوستان
می خواهیم اینجا یه بحث در مورد Open Source داشته و به فلسفه آن بپردازیم.
از دوستان خواهشمندم که در بحث شرکت کرده و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
به نظر شما Open Source چیز خوبی است؟
آیا Open Source بر پایه اصول مهندسی نرم افزار است؟
آبا شما کالایی را تا به حال مجانی دریافت کرده اید؟
آیا تمام مستندات و روش ساخت و پیاده سازی کالایی که می خرید در اختیار شما گذاشته می شود؟ اگر نه پس چرا در نرم افزار این گونه است؟
آیا Open Source به تجارت و بازار نرم افزار آسیب نرسانده است؟
بنیانگذاران Open Source می گویند که ما به هر کسی اجازه می دهیم که بر اساس نیازها و علایق خود نرم افزارهای Open Source را برای خود سفارشی کنند و نرم افزارها در همه جای دنیا و به هر زبانی در اختیار همه مردم قرار گیرند.
به نظر شما مردم عادی توانایی تغییر در نرم افزار را دارند؟ آیا آنها مهندس نرم افزار هستند؟ پس منظور از مردم کیست؟
در تمام علو م دنیا همه به دنبال انحصاری کردن علم برای خود هستند اما در علم کامپیوتر(مهندسی نرم افزار) اینطور نیست!
نقش مهندس نرم افزار چیست؟ آیا او حق ندارد از علم خود استفاده کند؟ پس وجود نرم افزارهای رایگان و Open Source آیا ظالمانه نیست؟
توجه داشته باشید که اینها فقط سوال هستند و ممکن است نظر شخصی من چیز دیگری باشد.
از مهندسین نرم افزار دعوت می کنم در این بحث شرکت کنند.
لطفا کسانی که تخصصی ندارند نظر ندهند.
ویرایش توسط morteza1991 : 06-05-2011 در ساعت 04:49 PM
جهت مشاهده لینک ها باید ثبت نام کنید یا لاگین کنید.
-
-
06-05-2011 04:46 PM
# ADS
تبلیغات در جوملا فارسی
علاقه مندی ها (Bookmarks)